Teoria i praktyka kalibracji ramienia
- klin
- Posty: 2126
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Potwierdzam - poziomica ta jest rewelacyjna! Dzięki!
Jakby ktoś szukał na ebay to: "Benz Micro cartridge a mini spirit level"
Jakby ktoś szukał na ebay to: "Benz Micro cartridge a mini spirit level"
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 sty 2014, 17:14
Re: Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Mam pytanie, skoro specyfikacja AT91 mówi, że siła nacisku to 1,4 do 2,5, to skąd wiecie jaką ustawić
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41808
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Zakłada się, że wartością optymalną będzie środkowa wartość z przedziału podanego przez producenta, czyli w przypadku 1.5-2.5g będzie to 2g.
Oczywiście jak ktoś chce eksperymentować to może sobie dostrajać siłę nacisku w obrębie tego przedziału (lub poza nim ).
Oczywiście jak ktoś chce eksperymentować to może sobie dostrajać siłę nacisku w obrębie tego przedziału (lub poza nim ).
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
-
- Posty: 93
- Rejestracja: 16 sty 2014, 17:14
- klin
- Posty: 2126
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Ustawianie wkładki
Powiedzcie mi proszę z Waszego doświadczenia jaki wpływ na dźwięk ma złe ustawienie styczności, kąta prowadzenia igły (tangency).
Z tego co rozumiem to (w dużym uproszczeniu) VTA za wysokie / niskie ma wpływ na tony wysokie / niskie. Anti skating w uproszczeniu wpływa na głośność kanałów a azymut na rozmieszczenie źródeł na scenie. I to wszystko słyszę ale na co ma wpływ kąt prowadzenia? Przesunąłem pivota o pół centymetra (SME 3009 II) i muszę przyznać, że nie usłyszałem jakiejś specjalnej różnicy...
Z tego co rozumiem to (w dużym uproszczeniu) VTA za wysokie / niskie ma wpływ na tony wysokie / niskie. Anti skating w uproszczeniu wpływa na głośność kanałów a azymut na rozmieszczenie źródeł na scenie. I to wszystko słyszę ale na co ma wpływ kąt prowadzenia? Przesunąłem pivota o pół centymetra (SME 3009 II) i muszę przyznać, że nie usłyszałem jakiejś specjalnej różnicy...
-
- Posty: 584
- Rejestracja: 21 wrz 2013, 19:20
Re: Teoria i praktyka kalibracji ramienia
.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2016, 12:31 przez blackholesun, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pawelec
- Posty: 3227
- Rejestracja: 17 gru 2012, 20:18
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: Okolice Warszawy
Ustawianie wkładki
To jest dość ciekawy temat . Też kiedyś się dziwiłem ustawiając różne warianty na SME 3009, tym że różnice są znikome albo ich prawie nie ma . Do czasu. Nie wiem jaką masz wkładkę i igłę i resztę toru. Im lepsza wkładka i szlif jej igły tym jest większa szansa wyłapania znaczących różnic i wtedy słychać kiedy kalibracja jest poprawna. Też trzeba by określić co dla kogo są znaczące różnice. Dopiero teraz jak testuję zbudowane przez siebie ramiona 9 i 12" na wkładce MC wiem ile mnie do tej pory minęło . Ileż to elementów w ustawieniach ma słyszalny wpływ na efekt końcowy - tego się nie spodziewałem. SME 3009 to bardzo dobre ramię z precyzyjnym układem regulacji, lecz dopóki nie zamówiłem igły od Jico SAS VN35HE, to "super" grająca poprzednia igła nie była tak podatna na zmianę w ustawieniach. W SME ruch piwora powoduje zmianę ustawienia wkładki i widać to od razu w punktach zerowych. Nie ma szans na precyzyjne śledzenie rowka przez igłę w każdym miejscu płyty (początek, środek i koniec). Ten błąd jest wtedy bardzo duży i powinien być słyszalny. Jak skróciłeś odległość to na początku płyty różnica nie jest zbyt wielka lecz im dalej to szczegóły, scena się rozjeżdża, a pod koniec płyty to już "kogel mogel" Jak zwiększysz odległość pivota od szpindla to "kogel mogel" będzie już na początku.
AKTUALNA SPRZEDAŻ - pierwszy post
viewtopic.php?t=15809#p307122
Słuchać możesz jeszcze lepiej i jeszcze piękniej.
https://instagram.com/murasaudio
viewtopic.php?t=15809#p307122
Słuchać możesz jeszcze lepiej i jeszcze piękniej.
https://instagram.com/murasaudio
- klin
- Posty: 2126
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
Ustawianie wkładki
U mnie jest też Jico SAS.
OK ale jak się jest w okolicach tych paru milimetrów od optymalnego ustawienia to rozumiem, że jakichś strasznych przekłamań nie ma prawa być. Czyli tak jak napisałeś na początku i na końcu płyty zawszę jakieś są - kwestia ich zminimalizowania poprzez ustawienie najbliższe optimum
OK ale jak się jest w okolicach tych paru milimetrów od optymalnego ustawienia to rozumiem, że jakichś strasznych przekłamań nie ma prawa być. Czyli tak jak napisałeś na początku i na końcu płyty zawszę jakieś są - kwestia ich zminimalizowania poprzez ustawienie najbliższe optimum
- chudy_b
- Posty: 4014
- Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
- Lokalizacja: Wólka
Ustawianie wkładki
Ja tam za bardzo nie słyszę błędów w ustawieniu wkładki. Ostatnio niechcący przestawiłem jednostki miary na wadze i w efekcie AT120 obciążyłem w okolicach 5g. Całkiem nieźle grało Wkurzało mnie tylko ocieranie body wkładki o płytę
- Wojtek
- Administrator
- Posty: 41808
- Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Na tym to niestety polega, przy klasycznym ramieniu.klin pisze:Czyli tak jak napisałeś na początku i na końcu płyty zawszę jakieś są - kwestia ich zminimalizowania poprzez ustawienie najbliższe optimum
Tubylcza wredota, tudzież insza kanalia
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
http://www.winyl.net/viewtopic.php?f=6&t=6268
- ROCHO
- Posty: 686
- Rejestracja: 19 cze 2014, 16:51
- Gramofon: SONY PS-X60
Teoria i praktyka kalibracji ramienia
BLOCZEK REGULACJI VTA .Używał lub używa ktoś z was ? Jest to przydatny gadżet ?
- Bacek
- Posty: 2630
- Rejestracja: 04 gru 2013, 22:06
- Gramofon: Kenwood L-07D
- Lokalizacja: Poznań
Re: Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Tak, wersję dla skąpców czyli wydrukowaną na papierku, ale w wypadku takiego SME to by się nie sprawdziło bo faktycznie tu potrzeba przezroczystego.
Z drugiej strony ja by przyczepić do czegoś cienkiego to na końcach nawet nieprzezroczystego będzie widać czy linie się schodzą.
Z drugiej strony ja by przyczepić do czegoś cienkiego to na końcach nawet nieprzezroczystego będzie widać czy linie się schodzą.
Klipsch LaScala i analogowo cyfrowa herezja.
- Pawelec
- Posty: 3227
- Rejestracja: 17 gru 2012, 20:18
- Gramofon: Składak
- Lokalizacja: Okolice Warszawy
Teoria i praktyka kalibracji ramienia
A ja sobie wystrugałem Chciałem nawet zrobić z logo winyl.net ale co się odwlecze to nie ...........
AKTUALNA SPRZEDAŻ - pierwszy post
viewtopic.php?t=15809#p307122
Słuchać możesz jeszcze lepiej i jeszcze piękniej.
https://instagram.com/murasaudio
viewtopic.php?t=15809#p307122
Słuchać możesz jeszcze lepiej i jeszcze piękniej.
https://instagram.com/murasaudio
- Acia
- Posty: 438
- Rejestracja: 16 mar 2014, 15:02
Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Oj Pawelec wszędzie te pytania o logo:)
- ROCHO
- Posty: 686
- Rejestracja: 19 cze 2014, 16:51
- Gramofon: SONY PS-X60
Teoria i praktyka kalibracji ramienia
Czyli widać na przykładzie kolegi Pawelca, że to przydatny gadżet.Szybko i łatwo może ustawić ramię gramofonu.Warto się w to kiedyś zaopatrzyć ?
Nie posiadam również wagi jubilerskiej, więc skala ustawiona jest na podziałce tyle ile wynosi nacisk dla wkładki. A czy tyle jest czy nie przekłamuje ?
Nie posiadam również wagi jubilerskiej, więc skala ustawiona jest na podziałce tyle ile wynosi nacisk dla wkładki. A czy tyle jest czy nie przekłamuje ?