Mam problem TELEFUNKEN STS-1

Kosmiczne talerze z ramionami
ODPOWIEDZ
Battrek
Posty: 13
Rejestracja: 30 gru 2009, 19:13
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Mam problem TELEFUNKEN STS-1

#1

Post autor: Battrek »

Witam!

Jestem nowy, więc pozwolicie, że sie przedstawię. Jestem Jan i jestem muzykiem:
www.organy.net/jan
Z racji wykonywanej pracy nie muszę chyba wyjaśniać co znaczy dla mnie słuchanie płyt :-)
Mam ich sporo. Głównie klasyka i jazz. Tyle tytułem wstępu :-)


Mam gramofon... Mam problem... :-)
Mój gramofon to bardzo dobry model Telefunkena STS-1 - direct drive, 2 motory itd.
Niestety ramię w tym gramofonie jest dostosowane do bardzo lekkiej wkładki.
Normalnie montowali tam ortofony LMA5. Jest to podobne do wkładki typu ortofon concorde (jak dla DJ).
Była ona bardzo lekka. Te dla DJ są cięższe i dlatego to nie rozwiązuje problemu. Nie mogę tego upolować ani na allegro,
ani w komisach (na wolumenie)...

Może ktoś podpowie mi co mam zrobić. Lekki headshell?, lekka wkładka?, i to i to? itd itp... Może ktoś coś zaproponuje... Chętnie kupię jeśli za rozsądne pieniądze. Nie powiem, że mogę (bo oczywiście chcę) wydać na to sporo grosza...

Ostatnio w akcie desperacji kupiłem nawet JVC QL F-61
http://allegro.pl/item860397617_super_g ... _f_61.html
Może ktoś z Was zna ten model? Dobry? Napiszcie proszę szczerze co sądzicie...


Serdecznie pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedzi!

Jan (Battrek)
Awatar użytkownika
Wojtek
Administrator
Posty: 41550
Rejestracja: 02 lut 2009, 02:59
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Mam problem TELEFUNKEN STS-1

#2

Post autor: Wojtek »

Cześć Battrek :)

Hm... ciekawe, ciekawe. Zgadzam się, twój gramofon ma bardzo dobre parametry, ale właśnie z tym ramieniem jest zgrzyt. Tak jak piszesz, jest ono przystosowane do bardzo lekkich wkładek, a konkretnie do Ortofonów Concorde serii LMA. Zresztą, sama nazwa wkładki pochodzi od "Low Mass Arm".
Przebadałem instrukcję tego gramofonu i zasoby sieci w poszukiwaniu informacji.