car audio
- caveas
- Posty: 596
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
- Gramofon: Telefunken CS20
Re: car audio
Accord VII tourer . system standard.
Temat dorobienie sub.
Głośnik od premium mam i boczek bagażnika też.
Wzmacniacz oryginalny z bagażnika też.
Teraz brak kostek z kablami i opisów jak to podłączyć do "radia"
Temat dorobienie sub.
Głośnik od premium mam i boczek bagażnika też.
Wzmacniacz oryginalny z bagażnika też.
Teraz brak kostek z kablami i opisów jak to podłączyć do "radia"
Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A
- caveas
- Posty: 596
- Rejestracja: 07 sty 2015, 18:32
- Gramofon: Telefunken CS20
Re: car audio
ps co zrobiłes z tym Grado black? Nie wyrzucaj!!! mam pomysła.
Ar2r
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A
Carver 4000, C-500 Tannoy HPD315A
-
- Posty: 824
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Strasznie lichy ten temat . A co to Pany w aucie nie słuchają muzy? Rozumiem, że gramofonu nie ma gdzie postawić w coupe ale poza tym nikt nic?
Zaczynam obecnie z car audio i jestem w trakcie zupełnie fajnej realizacji ale z opisem wstrzymam się do momentu aż wystroję całość na, mam nadzieje cacy. Właśnie dzisiaj siadam do projektu zwrotek na przód i jak na pierwszy temat to sobie grubo zapodałem bo muszę 3 way wystroić... Zobaczymy.
Zaczynam obecnie z car audio i jestem w trakcie zupełnie fajnej realizacji ale z opisem wstrzymam się do momentu aż wystroję całość na, mam nadzieje cacy. Właśnie dzisiaj siadam do projektu zwrotek na przód i jak na pierwszy temat to sobie grubo zapodałem bo muszę 3 way wystroić... Zobaczymy.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
- darkman
- Posty: 15312
- Rejestracja: 02 paź 2015, 09:23
- Gramofon: PL70LII, PSX60
- Lokalizacja: Topanga Corral
- Kontakt:
Re: car audio
Słuchajo! Właśnie mi się zmieniarka zablokowała w HK na 6 CD, to pewnie i tak mi nikt netowo nie pomoże. Hm, coś muszę tak czy siak rozgrzebać.
Nie wchodzi płyta obecnie. Te które były załadowane udało się odblokować i wylazły.
Wiem,, wiem, niezwykle nośny technicznie problem opisałem i co za precyzja..
pewnie muszę podjechać gdzieś do machera car audio, a do Trafa mam daleko jak..
Nie wchodzi płyta obecnie. Te które były załadowane udało się odblokować i wylazły.
Wiem,, wiem, niezwykle nośny technicznie problem opisałem i co za precyzja..
pewnie muszę podjechać gdzieś do machera car audio, a do Trafa mam daleko jak..
- MaciejT
- Posty: 2034
- Rejestracja: 29 sty 2018, 14:49
- Gramofon: PS-X70
- Lokalizacja: Łódź
Re: car audio
Ja z kolei zastanawiam się czy wymieniać radio w samochodzie na takie z car android. Mam w aucie z monitorem ok 7', ale system nie widzi telefonu (tylko bt). Popatrzyłem w netach i mi wyszło że jedyną opcją jest wymiana radia, a to już bagatela z ramką, przelotkami, robotą, wyszło 2,5-3 k. Można coś taniej pomyśleć czy tyle musi kosztować? Zależy mi by zostało sterowanie z kierownicy, by obsługiwało fabryczną kamerę cofania. Tak naprawdę potrzebuję na radio odpalić yanosika i googlemaps. Cena obecnie wydaje mi się na tyle zaporowa, że chyba zostanę przy telefonie. Ale zapytać nie zawadzi, może można inaczej?
- Peter007
- Posty: 2053
- Rejestracja: 16 gru 2017, 16:36
- Gramofon: Dual 721
- Lokalizacja: Opoczno
-
- Posty: 824
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Niestety nie mam dobrych tanich wieści dla Ciebie. Z car androidami jest taki problem, że w masie to wysyp stosunkowo starych procesorów oprawionych w androida 10 i wielkie opisy 4 czy 6 gb ram itp. Niestety im nic nie pomoże przy andku 10 i będzie to kawał muła. W sumie to lepiej by to było kupić z jakimś starym prostym andkiem. Taki andek 6 będzie lepiej działał na 2 gb ramu niz 10 na 6gb na takim starym procu.
Chcąc budowac w aucie cos sensownego to polecam radio na prockach Rockchip - chocby Procesor Octacore Cortex 8x1,51 GHz A53 PX5.
Niestety to nie będzie tanie radio a jak jeszcze ktos ma Tobie to wsadzać... W tym kraju tanio to znaczy, że zostałeś wyruchany a i drogo nie ma gwarancji, że nie.
Chcąc budowac w aucie cos sensownego to polecam radio na prockach Rockchip - chocby Procesor Octacore Cortex 8x1,51 GHz A53 PX5.
Niestety to nie będzie tanie radio a jak jeszcze ktos ma Tobie to wsadzać... W tym kraju tanio to znaczy, że zostałeś wyruchany a i drogo nie ma gwarancji, że nie.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
- MaciejT
- Posty: 2034
- Rejestracja: 29 sty 2018, 14:49
- Gramofon: PS-X70
- Lokalizacja: Łódź
Re: car audio
Sprawdziłem, nic z tego.
Nie chcę radia na pełnym i niezależnym androidzie, tylko stację car android, jak np taka: Sony XAV-AX3005
Tutaj nic nie muli, a stacja jest zależna od telefonu po kablu.
-
- Posty: 824
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Dobra powoli będę się wywewnętrzniał z realizowanego projektu 3 way car audio. W aucie było fabryczne 3 way z przodu, które grało w sposób niezadowalający mocno niezadowalający. Od początku obstawiałem zakup gotowca 3 way z dedykowanymi zwrotkami ale klient namotał i dostałem 2 way do rozbudowy. Jakby tego było mało to nawet to 2 way było kombinowane bo midbasy 165 cm były od innego zestawu - tej samej firmy ale inne - chociaż sporo droższe i lepsze no ale... Zostało dokupić średniaki przy już nadwyrężonym budżecie. Ostatecznie padło na audiosystem 3" klasy SQ.
Firma znana i lubiana i doceniana więc średniaki serii sound quality powinny siąść gładko i przyjemnie. No to kurwa hop i mamy go.
Firma znana i lubiana i doceniana więc średniaki serii sound quality powinny siąść gładko i przyjemnie. No to kurwa hop i mamy go.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 824
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Takie cóś mnie sie wyłoniło...
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 824
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Co ciekawe były do nich dedykowane zwrotnice choć słowo zwrotnica jest tu mocno na wyrost. Ot cewka i kond w szeregu nawet nie wiem jakie bo zalaminowane na drutach. Nie wiem jak cewka miałaby sobie poradzić z tymi himalajami na jego charce... Ale podpiałem - zobacze moze czegoś nie wiem.
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 824
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Jakby sobie kto takie cos zapiął np na słupkach prosto w twarz jak często to sie robi to ta sieka od 5 do 9 khz by mu chyba zarost ogoliła na mordzie. Ja jestem w troche korzystniejszej sytuacji bo całe 3 way jest z boku - sredni bokiem w drzwiach a nad nim na słupku ale wysoko kopułka. Obydwa grają znacznie poza osią kierowcy i tracą w tym zakresie ale dla drugiej strony kierowca jest tylko kilka stopni poza osią... Trzeba było grubo podłubać.
Ale teraz w osi jest tak:
Ale teraz w osi jest tak:
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 824
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Zamontowane na płycie pomiarowej brzmią dobrze choć jak widać dyfrakcje niemałe ale głośniki nie wpuszczane w dechę bo po co? W samochodzie będzie jeszcze gorzej... Dolny podział tj woofer i średni będą aktywnie cięte na dsp.
A tu fotki suportu zwrotnicowca
A tu fotki suportu zwrotnicowca
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...
-
- Posty: 824
- Rejestracja: 06 paź 2012, 19:41
Re: car audio
Trochę temat się ślimaczy ale w końcu audio na pokładzie mustanga. Ostatecznie siadło na mieszance rainbow i audiosystem. Z przodu gra Rainbow Germanium 165 na dole, na średnicy AS SQ 80 a na górze Rainbow SL-T 25 pro. Niestety klient przywoził co mu się nawinęło w dobrej cenie i miałem cały czas problem zmotania tego i upchnięcia. Więcej na pewno tak nie zrobię. Przerabianie zwrotnic jest nonsensowne i zdecydowanie lepiej kupić gotowca, choć efekt puszczenia przedniego 3 way z podziałem pasywno/aktywnym na wzmaku 4 kanałowym na pewno kładzie 3 way pasywkę ale też zjada wszystkie 4 kanały. Za to możliwość wystrojenia wofer/sredniogóra na aktywce jest nie do przecenienia. Do przodu poszedł 4 kanałowy AudioSystem X170.4.
Zaznaczyc trzeba, że nie polubiłem się z AS SQ 80 i zrobiłem żeby grał jak najmniej pasma .
Na tył poszedł wzmacniacz Rainbow ONE plus przetwornik AS 12 SQ w budzie którą szyłem na miarę coby jakaś funkcjonalność bagażnika została. Przetwornik do sound quality w budzie closed 30L ale zdecydowałem się na opcje basrefleks 50L@38Hz. Duża buda ale przy tej głośności samochodu o closed lepiej zapomnieć. Podobnie dobrą decyzję podjąłem żeby wofery 165 grały na osobnych kanałach wzmacniacza gdzie można je podgonić w stosunku do góry ustawieniem wzmacniacza. System 2 drożny w tym aucie to byłaby porażka. Nim dól by się przebił przez ryk silnika to od góry płynęłaby już krew z uszu. Oczywiście możnaby to korygować tłumikiem czy lepiej eq żeby przy wyłączonym silniku nie zwariować od nadmiaru dołu ale tak jest uniwersalniej. Instalacja była kładziona w całości od nowa z pominięciem fabrycznych przewodów audio, które to są żałosne przekrojowo i nie wiem czy nie aluminiowe . Poszły na wszystko 2,5mm2 do tego zasilanie na 25mm2 z bezpiecznikami przy aku oraz kondensatorami 1F dla obu wzmacniaczy po sztuce. Do tego dobre RCA bo sygnał niskopoziomowy idzie przez całe auto bo wzmacniacze są przymocowane do budy subwofera w bagażniku. Buda dla suba była tak projektowana żeby wzmacniacze były montowane z boku na jego uszach ale jeden okazał się uwalony (kupione używki) i klient kupił kolejny - chyba złośliwie długi na 80cm w stosunku do 50cm założonych w projekcie więc trzeba było coś dorzeźbić żeby go upchnąć. A przed wsadzeniem do bagażnika wygląda to tak
Zaznaczyc trzeba, że nie polubiłem się z AS SQ 80 i zrobiłem żeby grał jak najmniej pasma .
Na tył poszedł wzmacniacz Rainbow ONE plus przetwornik AS 12 SQ w budzie którą szyłem na miarę coby jakaś funkcjonalność bagażnika została. Przetwornik do sound quality w budzie closed 30L ale zdecydowałem się na opcje basrefleks 50L@38Hz. Duża buda ale przy tej głośności samochodu o closed lepiej zapomnieć. Podobnie dobrą decyzję podjąłem żeby wofery 165 grały na osobnych kanałach wzmacniacza gdzie można je podgonić w stosunku do góry ustawieniem wzmacniacza. System 2 drożny w tym aucie to byłaby porażka. Nim dól by się przebił przez ryk silnika to od góry płynęłaby już krew z uszu. Oczywiście możnaby to korygować tłumikiem czy lepiej eq żeby przy wyłączonym silniku nie zwariować od nadmiaru dołu ale tak jest uniwersalniej. Instalacja była kładziona w całości od nowa z pominięciem fabrycznych przewodów audio, które to są żałosne przekrojowo i nie wiem czy nie aluminiowe . Poszły na wszystko 2,5mm2 do tego zasilanie na 25mm2 z bezpiecznikami przy aku oraz kondensatorami 1F dla obu wzmacniaczy po sztuce. Do tego dobre RCA bo sygnał niskopoziomowy idzie przez całe auto bo wzmacniacze są przymocowane do budy subwofera w bagażniku. Buda dla suba była tak projektowana żeby wzmacniacze były montowane z boku na jego uszach ale jeden okazał się uwalony (kupione używki) i klient kupił kolejny - chyba złośliwie długi na 80cm w stosunku do 50cm założonych w projekcie więc trzeba było coś dorzeźbić żeby go upchnąć. A przed wsadzeniem do bagażnika wygląda to tak
Jedni używają sprzętu do słuchania muzyki, drudzy używają muzyki do słuchania sprzętu.
Ja błądzę gdzieś po środku...
Ja błądzę gdzieś po środku...