Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 13 mar 2020, 12:30
- Gramofon: Saba PSP 910
Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
Tak jak w temacie. Trafiła się okazja (tak mówił forumowy guru). Wiem że to stary już projekt ale... ale ja lubię starocie . Pewnie niedługo będę zadawał pytania do was o wzmacniacze operacyjne. Znalazłem post gdzie polecacie NE5534 albo OPA627.
Może jak złącze sekcje MC to pokusze się o taką wkładkę, ale jeszcze długo... Najpierw lutowanie, obudowa itp..
Może jak złącze sekcje MC to pokusze się o taką wkładkę, ale jeszcze długo... Najpierw lutowanie, obudowa itp..
Ostatnio zmieniony 08 mar 2023, 15:31 przez gyro4841, łącznie zmieniany 1 raz.
Lenco L78
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
- klin
- Posty: 2126
- Rejestracja: 12 kwie 2014, 23:36
- Gramofon: Thorens 125 MK II
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 13 mar 2020, 12:30
- Gramofon: Saba PSP 910
Re: Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
Narazie polutowane płytki zasilacza.
Lenco L78
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 13 mar 2020, 12:30
- Gramofon: Saba PSP 910
Re: Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
Cd... pomału obudowa. Sądzę że zamknę wszystko w jednej skrzynce. Na dole zasilanie, a na górze przedwzmacniacze. Dół oddzielony od góry blachą stalową.
Lenco L78
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
- chudy_b
- Posty: 4018
- Rejestracja: 05 lis 2013, 14:54
- Lokalizacja: Wólka
Re: Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
Jestem pewien że masz pomysł na to. Tak tylko upewniam się, czy pomyślałeś o upchnięciu przełączników, gniazd na przednim i tylnym panelu i przejść przewodów przez oddzielająca blachę. No i składalności tego wszystkiego. Szczerze mówiąc, nie podoba mi się to. Mało miejsca, kruca fiks, mało miejsca.
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 13 mar 2020, 12:30
- Gramofon: Saba PSP 910
Re: Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
To co widać to:
Podłoga - na niej będzie zasilanie(trafa +plus płytki zasilacza, pomiędzy płytkami zasilacza puszczony przewód zasilający trafa (przez bezpiecznik i do wyłącznika na przodzie). Ta druga blachą to jak gdyby góra zamykająca skrzynkę zasilacza, a jednocześnie podlaga preampa. Oczywiście będzie trzecia blachą tzn góra całego ustrojstwa Przez otwór między płytkami preampa(ten okrągły) będą wchodziło zasilanie tj 4 wiązki kabli do tych plytek. Oczywiście na tylnym panelu w sekcji dolnej będzie gniazdo zasilające i bezpiecznik, a na przedniej włącznik i wskaźnik pracy. W tylnej części w górnej sekcji preampa będzie też sekcja wejść i wyjść RCA oraz GND. To "paskuctwo" będzie wysokie ok 18 cm (sekcja zasilacza ok 8 cm a sekcja preampa ok 10 cm). Mam blachę 2mm stalowa (taką dysponuje) bo... sami wiecie. Jak patrzyłem na obudowy to... zatem stwierdziłem że będzie tak. I tak to "cholerstwo" będzie bardzo ciezkie. Mam nadzieję że blachą oddzielająca przedwzmacniacz i zasilanie skutecznie zniweluje oddziaływanie wysokich napięć i traf.
Podłoga - na niej będzie zasilanie(trafa +plus płytki zasilacza, pomiędzy płytkami zasilacza puszczony przewód zasilający trafa (przez bezpiecznik i do wyłącznika na przodzie). Ta druga blachą to jak gdyby góra zamykająca skrzynkę zasilacza, a jednocześnie podlaga preampa. Oczywiście będzie trzecia blachą tzn góra całego ustrojstwa Przez otwór między płytkami preampa(ten okrągły) będą wchodziło zasilanie tj 4 wiązki kabli do tych plytek. Oczywiście na tylnym panelu w sekcji dolnej będzie gniazdo zasilające i bezpiecznik, a na przedniej włącznik i wskaźnik pracy. W tylnej części w górnej sekcji preampa będzie też sekcja wejść i wyjść RCA oraz GND. To "paskuctwo" będzie wysokie ok 18 cm (sekcja zasilacza ok 8 cm a sekcja preampa ok 10 cm). Mam blachę 2mm stalowa (taką dysponuje) bo... sami wiecie. Jak patrzyłem na obudowy to... zatem stwierdziłem że będzie tak. I tak to "cholerstwo" będzie bardzo ciezkie. Mam nadzieję że blachą oddzielająca przedwzmacniacz i zasilanie skutecznie zniweluje oddziaływanie wysokich napięć i traf.
Lenco L78
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 13 mar 2020, 12:30
- Gramofon: Saba PSP 910
Re: Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
Nareszcie prawie ukończony. Najważniejsze jak gra....
Prawie złożony - ale ciekawość wzięła górę i musiałem uruchomić "po łebkach".
Jak żona się dowiedziała, że muszę to znowu rozłożyć żeby pomalować wszystko to była .
Prawie złożony - ale ciekawość wzięła górę i musiałem uruchomić "po łebkach".
Jak żona się dowiedziała, że muszę to znowu rozłożyć żeby pomalować wszystko to była .
Lenco L78
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
- BlackDevil
- Posty: 658
- Rejestracja: 12 gru 2017, 19:48
- Gramofon: S600
- Cichy5000
- Posty: 796
- Rejestracja: 19 lis 2019, 13:55
- Gramofon: Technics SL-1610MK2
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
Fajne projekt brawo Ty
Technics SL-1610MK2, 205C-II L/205ED B-SAS od Jico, .Qed 40i,PreamP Dyskretniok.
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
HiFiBerry Digi2 Pro +, ubp-x700, Dac MFD 6N3P; Yamaha M 4, C 4 ;Ayon Audio Scorpio,
Tellurium q ultra black ll, 2497 Mogami.
Tellurium Q Silver,Harbeth C7ES-3
-
- Posty: 1215
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:11
- Lokalizacja: Pń
Re: Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
Wszystkie kable zasilające AC staraj się mieć jak najkrótsze i zawsze skręcone ze sobą.
Jeśli puszczasz w obudowie przewód w którym leci 230V AC to powinien być to kawałek przewodu w izolacji, najlepiej tak zabezpieczony by nie stykał się z metalowymi elementami - np spięty zipem.
Przewody z DC od zasilaczy do pcb pre też dobrze jest skręcić ze sobą. Można puścić ze sobą V- i V+ skręcone, a masy z zasilaczy do jednego punktu i do niego przewód od zacisku GND - bo i tak te masy się gdzieś będą spotykać. Z tego punktu do pinów GND od strony zasilania poszczególnych płytek preampów.
Kable sygnałowe powinny być również jak najkrótsze, w szczególności do MC.
Naturalnie w miarę możliwości.
Jeśli puszczasz w obudowie przewód w którym leci 230V AC to powinien być to kawałek przewodu w izolacji, najlepiej tak zabezpieczony by nie stykał się z metalowymi elementami - np spięty zipem.
Przewody z DC od zasilaczy do pcb pre też dobrze jest skręcić ze sobą. Można puścić ze sobą V- i V+ skręcone, a masy z zasilaczy do jednego punktu i do niego przewód od zacisku GND - bo i tak te masy się gdzieś będą spotykać. Z tego punktu do pinów GND od strony zasilania poszczególnych płytek preampów.
Kable sygnałowe powinny być również jak najkrótsze, w szczególności do MC.
Naturalnie w miarę możliwości.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 lut 2021, 14:35
-
- Posty: 860
- Rejestracja: 13 mar 2020, 12:30
- Gramofon: Saba PSP 910
Re: Ktos zaczął, a ja będę kończył 😀
Dziękuję za "ciepłe słowa" . Tak na marginesie: ahaja - zrobiłeś kawał dobrej roboty tj. z tym przedwzmacniaczem. Ci się należą.
Ps. Dziękuję jeszcze za wasze wskazowki. Jak pomaluje i będzie już na "cacy" to wrzucę zdjęcie. Postaram się zrobić więcej fot jak będę składał na "gotowo". Narazie cieszy ucho w takiej wersji - brzmi "zajebiście". Pewnie mało jeszcze słyszalem - ale te które do tej pory miałem to... Oczywiście przedwzmacniacz lampowy to co innego i nie można go stawiać razem z nuda ale...
Ps. Dziękuję jeszcze za wasze wskazowki. Jak pomaluje i będzie już na "cacy" to wrzucę zdjęcie. Postaram się zrobić więcej fot jak będę składał na "gotowo". Narazie cieszy ucho w takiej wersji - brzmi "zajebiście". Pewnie mało jeszcze słyszalem - ale te które do tej pory miałem to... Oczywiście przedwzmacniacz lampowy to co innego i nie można go stawiać razem z nuda ale...
Lenco L78
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
Thorens TD 126 MK III Electronic -> Yamaha RS700 -> AudioCrystal
Thorens TD 126 MK III Electronic -> GA-31 -> AVT5392 -> ITT Hyperion H3-75
Yamaha WXD10 -> Triodowy wzmacniacz OTL/Burson Soloist SL MKII -> AKG K712
-
- Posty: 1651
- Rejestracja: 16 cze 2013, 21:59
- Gramofon: Micro Seiki DDX